Activiteiten - Zwemmen voor vrouwen

Historie
Zwemmen is een heel oude sport. Dat is ook niet zo gek als we bedenken dat het niets anders is dan in het water drijven en proberen vooruit te komen met je armen en benen. In de oude Griekse beschaving waren er al zwemwedstrijden. In het oude Egypte hoorde zwemmen zelfs helemaal bij de opvoeding. Nederlanders gingen pas veel later zwemmen.

Bij de vrouwengroepen staan er afwisselend: Ans Bruggeman, Karin van Riel, Hetty Vermeulen, Marion Visser, Quassima Asafiati en Karima Asafiati.

Locatie:
Veenweidebad, Ontspannngsweg 1,
3641 SV Mijdrecht

Wanneer:
elke woensdagavond
diploma A/B/C en trimzwemmen:
21.15 - 22.00 uur

Zwemmen is gezond!
Zwemmen is een van de gezondste sporten.
Je kunt het op alle leeftijden (nog gaan) doen. In 20 minuten zwemmen, verbrandt je 240 calorieën. Kijk eens naar de andere sporten in de tabel hieronder.

Sport


Energieverbruik
bij 20 minuten

Goed voor hart
en longen

Goed voor
gewrichten

Goed voor
spierkracht

Wandelen

60

*

*

*

Paardrijden

115

**

***

**

Gymnastiek

140

**

****

**

Tennis

160

***

***

**

Skiën

160

***

***

***

Voetballen

180

***

***

***

Hardlopen

210

****

**

**

Fietsen

220

****

**

***

Zwemmen

240

****

****

****


* = bijna niets


** = matig


*** = goed


**** = uitstekend

 


Nederland Waterland
In ons kikkerlandje is veel water te vinden in alle sloten, kanalen, rivieren, meren en de zee. Dan telt ons land ook nog 850 binnen- en buitenzwembaden. Nederlanders staan erom bekend dat ze al eeuwenlang hebben leren omgaan met water. Vooral in ons deel van het Groene Hart komen ook veel vaarten en plassen voor. Iedereen die hier woont, zou moeten kunnen zwemmen.

Veiligheid
Tot een paar jaar geleden leerden alle kinderen zwemmen via de basisschool.
Het schoolzwemmen is afgeschaft en alle ouders moeten de zwemles nu zelf regelen. Voor de veiligheid is het belangrijk om goed te kunnen zwemmen: voor jezelf én voor anderen. Wat moet je anders doen om iemand uit het water te redden? Ook je eigen kind(eren) wil je toch kunnen redden? Maak je geen zorgen: je bent nooit te oud om te leren zwemmen.

Voordelen zwemmen
Deze sport heeft veel voordelen:








je kunt op je gemak je conditie verbeteren
je beweegt vanzelf ontspannen in het water
je verbrandt erg snel veel calorieën en vet om af te vallen
je krijgt meer lucht (goed bij astma en COPD)
je hebt erg weinig kans op blessures
je houdt ál je spieren tegelijk soepel
Kortom: alle vrouwen die op een ontspannen en veilige manier willen bewegen voor een gezonder lichaam, kunnen het beste gezellig met elkaar gaan zwemmen!

 


Wat heb je ervoor nodig?
 
Niet verplicht, wel handig:


handdoek
badpak of badkleding
shampoo/zeep



badmuts
zwembril
slippers
neusklem

In het kort:






Voor alle vrouwen vanaf 12 jaar kun je deelnemen
Diploma A, B, C
Trimzwemmen - wie al zwemdiploma's heeft, kan haar zwemslagen verbeteren, of nieuwe slagen aanleren en vooral werken aan een betere conditie met een pittige training.

Wist je trouwens dat ons menselijk lichaam voor het grootste deel bestaat uit water? In het water ervaar je een vorm van gewichtloosheid. Daardoor kost zwemmen niet veel kracht en is het een sport voor iedereen op elke leeftijd én alle soorten conditie. Vooral als je niet zo fit bent, is zwemmen een goede sport: het is zelfs veilig voor ouderen en zwangere vrouwen.

Aanmelden:
Als je graag wilt meedoen met zwemmen, kost dat € 155,- per jaar. Daarvoor kun je elke woensdagavond zwemmen(zie het bovenstand tijdschema). Voor informatie en/of aanmelding: Stichting Multi Mondo, Kerkvaart 2, Tel.nr. : 0297 - 230 280 (ma. t/m do. 9.00 - 15.30 uur), of Quassima Asafiati, 06 - 26 99 93 95 (vrijdag). Klik hier voor het aanmeldformulier

 

 


 

Activiteiten:

Uitgebreide informatie en kosten vindt je door op onderstaande buttons te klikken.






Activiteitenkalender:

Er zijn nog geen activiteiten gepland